niedziela, 19 października 2014

Dynia lubi gruszki


Dynia stała sobie w domu z ponad tydzień czasu w końcu przyszedł czas i na nią . Szukając przepisu na placki dyniowe nie mogłam się zdecydować , w każdym czegoś mi brakło . Nigdy nie piekłam nic  z dyni. Walczyłam z nią 30 min  aż ją pokroję i upiekę w piekarniku. Dodałam gruszki które idealnie lubią się z dynią . Ciasto wyszło bardzo wilgotne, ale pod żadnym pozorem nie wyszło zakalcem.
Polecam ;)





Składniki:

  • 300 g musu z dyni 
  •  200 g margaryny lub masła
  •  szklanka cukru
  •  3 jajka
  • 1,5 szklanki mąki
  •  2 łyż, proszku do pieczenia
  • opakowanie cukru waniliowego
  • starta skórka z jednego pomarańcza
  • 4 łyż. soku z pomarańcza
  • 3 gruszki

Przygotowanie:

Niewielką dynię przekroić na 4 ćwiartki, wyczyścić z pestek, wstawić do piekarnika 190 stopni na 50 min . Gdy dynia będzie miękka , wyciągnąć do ostygnięcia . Obrać ze skórki i zrobić z niej pure , blenderem .


Składniki muszą być w temperaturze pokojowej !

Masło rozpuszczamy razem z cukrem i cukrem waniliowym , czekamy do ostygnięcia . Po ostygnięciu dodajemy mus z dyni, dobrze wymieszać. Następnie dodajemy 3 żółtka, sok z pomarańczy, skórkę z pomarańczy,  proszek do pieczenia, po trochę mąki (najlepiej przesiać mąkę 2 krotnie) . W osobnym naczyniu ubijamy białka.  Delikatnie łyżką drewnianą mieszamy białka z powstałą masą dyniową .

Gruszki obieramy ze skórki, przekroić na pół każdą z gruszek i wbić w masę dookoła formy.




 Pieczemy około 50 min w temperaturze 180 stopni.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz