wtorek, 7 października 2014

Sernik czekoladowy z gruszkami



Niedawno znalazłam zdjęcie sernika z ułożonymi połówkami gruszek na wierzchu , przypadło mi to do gustu i postanowiłam sama wypróbować ;) Baza pod sernik jest całkiem inna .




Składniki:

Na spód :
  • Opakowanie herbatników
  • 50 g margaryny

Masa serowa :

  •  1 kg zmielonego trzykrotnie sera ( lub wiadereczko sera na sernik )
  •  6 łyż. mąki ziemniaczanej
  •  3/4 szkl. cukru do wypieków
  •  150 ml śmietanki 30 %
  •  1 całe jajko
  • 3 żółtka
  • skórka z cytryny
  • 4 łyż. soku z cytryny
  • 2 tabliczki gorzkiej cytryny

  • 3 gruszki


Przygotowanie:

Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej , odstawiamy do ostygnięcia.
Ser, mąkę ziemniaczaną , cukier, śmietankę , jajka, skórkę i sok z cytryny. Wymieszać  lub zmiksować (polecam wymieszać delikatnie łyżką ). Na koniec dodać ostygniętą czekoladę i jeszcze raz wymieszać .

Gruszki pokroić w połówki, ponacinać od góry.
Ułożyć na wierzchu masy serowej nie dociskać .


Temperatura pieczenia 170 stopni , czas 50-70 min.









2 komentarze:

  1. Te gruszki mnie urzekły. Pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo efektownie :) Jestem pewna, że smakował bosko :)

    OdpowiedzUsuń