niedziela, 2 listopada 2014

Sernik czekoladowy i mus z białej czekolady


Przepisów na ten sernik jest mnóstwo i każdy wychodzi równie dobrze jak ten mój . Miał być zwykły sernik na 1 listopada ale w otchłani szafki znalazłam 2 tabliczki białej czekolady i na szybkiego odnalazłam kilka przepisów z białą czekoladą . Padło na mus z białej czekolady . 

Podaje składniki które ja używałam i jak widać sernik wyszedł idealny .






Składniki :


Na spód:

  • Paczka herbatników maślanych lub czekoladowych
  • 50 g margaryny roztopionej
Masa serowa:
  • 800 g sera białej z wiaderka lub 3 krotnie zmielonego 
  •  Duża śmietana 18 %
  •  3 jajka
  •  3/4 szkl. drobnego cukru (można dodać więcej nie lubię zbyt słodkich serników)
  •  Tabliczka gorzkiej czekolady roztopiona , ostygnięta
  •  3 łyż. kakao 
  •  3 łyż. mąki ziemniaczanej lub pszennej (użyłam ziemniaczaną )
  •  Ekstrakt z wanilii lub sok z połówki limonki
Mus :
  • 250 g białej czekolady
  • 500 ml śmietany 36 %




Przygotowanie:

Ciasteczka rozdrabniamy na piasek, dodajemy roztopioną margarynę . Wszystko razem mieszamy wysypujemy na dno tortownicy 26 cm.
Składniki na masę serową przekładamy do większej miski, wszystko razem mieszamy, najlepiej ręcznie wtedy sernik jest delikatny i nie ma ryzyka opadnięcia.
Wkładamy do piekarnika na 160 stopni, przez 60 min lub 50 min zależne od piekarnika .

Gdy sernik zostanie upieczony i przestygnie , przygotowujemy mus.
Rozpuszczamy czekoladę w 200 ml śmietanki, odkładamy do ostygnięcia . Gdy czekolada delikatnie przestygnie zaczynamy ubijać pozostałą kremówkę , stopniowo dodajemy czekoladę , nie wszystko na raz . Po ubiciu odkładamy na jakieś 15 min do lodówki. Na ostygnięty sernik przekładamy ubity mus , wkładamy do lodówki na 12 godzin . 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz